כיום אנו חיים בעולם בו ישנה תחרות רבה. על כל מוצר שמייצרת חברה מסוימת קמים עשרות מתחרים בכל פעם ולכן המלחמה על הלקוחות הינה מלחמה יום יומית. בשל העובדה כי על כל מוצר ניתן למצוא עוד מגוון רחב של מוצרים דומים, כדי להפוך את המוצר לפופולארי ולמוצר אשר נמכר יותר יש לייחד אותו, להפוך אותו למוצר בעל ערך מוסף שאין לאף מוצר אחר ומובדל ממוצרים אחרים. הייחודיות הזו מתאפשרת בעזרת עיצוב תעשייתי מקורי ומיוחד, עיצוב אשר הופך את המוצר להרבה יותר פרקטי ולמוצר הרבה יותר מושך.
חשיבה מיוחדת ומקורית
כדי ליצור מוצר ייחודי בעזרת עיצוב תעשייתי זקוקים למעצבים אשר יכולים לחשוב "מחוץ קופסא", מעצבים אשר לא חוששים להעז, לנסות ולעשות את הדברים בצורה הרבה יותר טובה ונכונה. מעצבים שכאלו הינם מעצבים אשר מסוגלים לשבת יום ולילה ולחשוב על הפתרון הטוב ביותר, על הדרך בה יוכלו להפוך את המוצר להרבה יותר מרשים ולהרבה יותר איכותי, הדרך בה יוכלו להפוך את המוצר למוצר ייחודי שלא ניתן לרכוש באף חברה אחרת, מוצר אשר ימשוך את הלקוחות ויגרום להם לבחור דווקא במוצר זה ולא בשום מוצר אחר אשר מיועד לשימוש דומה.
מחקרי שוק ועבודת הכנה
כדי ליצור ייחודיות בעזרת עיצוב תעשייתי נדרשת עבודת הכנה רבה מאוד. לאחר עבודת ההכנה והתכנון ייצור המוצר הינו החלק הפשוט יותר. עבודת ההכנה כוללת ביצוע של סקרי שוק ומחקרים אשר בודקים את צורת החשיבה של הלקוחות המשתמשים במוצר, מחקרים אשר בודקים מה הלקוחות רוצים לראות במוצר וכיצד ניתן להפוך אותו להרבה יותר שימושי בעבורם. לאחר המחקרים הללו יכול לשבת המעצב התעשייתי, לנתח את המסקנות שקיבל וכך לתכנן את המוצר בצורה הרבה יותר טובה ולגרום לו להיות מוצר ייחודי מאוד, מוצר אשר לא ניתן למצוא אצל אף חברה אחרת, מוצר שיעניק לכל לקוח ולקוח יתרונות רבים ותחושה כי זהו המוצר הטוב ביותר בעבורו.
ייצור מוצר לאחר עיצוב תעשייתי
לאחר שהמעצב מסיים לתכנן את המוצר ברוב הפעמים מייצרים מספר מוצרים בודדים ובודקים על קהל יעד מחקרי את המוצר. רק לאחר מכן מחליטים האם המוצר אכן ייחודי ומתאים או לא. אם כן, מתחילים בהפצה של כמות ניסיונית לשוק וברגע בו רואים את ההצלחה ניתן להמשיך בייצור המוצר בצורה הטובה ביותר ומבלי לחשוש מהפסדים או מצב בו המוצר לא יימכר כפי הציפיות הראשוניות.
עיצוב תעשייתי - אב טיפוס Quattro-d